TWEETALIG HULPBOEKHOUDSTER

COMPETENTIES OP HET EINDE VAN DE OPLEIDING

  • Boekhouding: Encorderen van facturen en bankafschriften.
  • Administratie: Doorgedreven kennis van Excel, Word en Outlook.
  • Talen: Franstalig van origine, met een goed niveau Nederlands (B1-B2). 

MOGELIJKE AFDELINGEN TIJDENS DE STAGE

  • Boekhouding: Hulpboekhouders uit de opleiding ondersteunen de boekhouding door facturen te encoderen, bankafschriften in te boeken, facturen op te maken en de debiteurenopvolging. 
  • Administratie: Door hun competenties in de verschillende Office-pakketten en hun goede kennis van het Nederlands en Frans, krijgen cursisten uit de opleiding ook vaak administratieve taken.
  • Personeelsdienst: Door hun kennis van de sociale wetgeving worden de cursisten ook soms geplaatst op de personeelsdienst.

PROFIEL VAN DE KANDIDATEN

De personen die uitstromen uit de opleiding zijn allemaal volwassenen met minimum een diploma secundair onderwijs. De één heeft reeds gewerkt en wil zich nu herscholen, de ander heeft studies gedaan in de boekhouding (maar niet afgewerkt) of nog een ander heeft een buitenlands universitair diploma. De achtergrond kan uiteenlopend zijn, maar ze hebben allen de selectieprocedure doorlopen van:

  • een technische test
  • een motivatiegesprek
  • een psycho-technische test

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Stageperiode: juni-juli
  • Aantal weken stage: 6 weken